Eco-Okul ve Ekolojik-Çocuk

İklim değişikliğine dair kötü haberler, bizi her geçen gün daha çok endişeye sürüklemektedir. İçinde bulunduğumuz yerkürede, iklim değişikliği ve küresel ısınma, su taşkınlarından sonra azalan su rezervleri, fırtınaların şiddeti ve beklenmeyen doğa felaketleri bu durumu her geçen gün daha hızlı ve kuvvetli bir şekilde hissetmemize neden olmaktadır. O halde çocuklarımız gelecekte nasıl bir dünyada yaşayacaklar? Maalesef insanoğlu, bu konuda çok fazla önlem almamakta veya alınan önlemler yeterli olmamakla birlikte bu duruma seyirci kalmaktadır. Bu nedenle korkunç sonuçların doğmasına sebep olan ve küresel ısınmaya neden olan, hava sıcaklığı artışına maalesef bir çare bulunamıyor. Eğer bu konudaki farkındalık evrensel olsaydı, ülkeler ve yöneticileri önlem almakta geç kalmazlardı. O halde, eğer ihtiyacımız olan çıkışı hep birlikte yapamayacaksak, bu neden bireysel olmasın?  

Bu bilinçle;

La Petite Ecole olarak dünyamıza ve çevremize bilinçli bireyler yetiştirmeyi amaç edindik ve çocuklarımızda çevre bilinci oluşması ve geri dönüşüm konusunda yetkin birer birey olmaları için Eco-Okul ve Ekolojik-Çocuk Projesi‘ni geliştirdik.

Çocuklarda çevre bilincini oluşturmayı sadece kitaplardan okuyarak veya anlatarak oluşturmanız mümkün değildir. Çocukların, bu konuda bilgili ve uygulayıcı olmaları için bizzat yaşamları içinde deneyimlemeleri gerekmektedir.

Çevre bilinciyle yaptığınız her davranışı çocuklara açıklamanız çocuğun, bir kişinin bile büyük farklar yaratabileceğine olan inancını arttırır. Örneğin, naylon poşet kullanmıyorsanız, pilleri toprağa atmıyorsanız bu durumların çevreye ne gibi zararlar vereceğini anlatarak, çevreyi korumanın önemini vurgulayabilirsiniz. Çocuklar ancak bu şekilde çevreye karşı kendi düşüncelerini ve çözümlerini üretebilirler. La Petite Ecole’de tüm bu davranışları uygulayarak, çocuklarda çevre bilincinin oluşması için çalışmalar yapıyoruz.

Öncelikle; Bireysel olarak, kendi tüketim şeklimizi değiştirerek başlıyoruz! La Petite Ecole olarak bu proje ile öğrencilerimizin çevre bilinci farkındalığını arttırarak aynı zamanda diğer arkadaşlarına ve çevresine saygılı birer birey olarak davranmaları gerektiğini öğretmektir.

Amacımız bütün sene boyunca değişik faaliyetlerle onlara bilinçli ve çevreye duyarlı birer birey olmayı, dünyamızın kaynaklarının sınırlı olduğunu, gereksiz harcamalara karşı önlem almayı ve çevremizi korumamız gerektiğini göstermektir. Her şeyden önce, çocukların yakın çevrelerini (okul, ev, sosyal ortamlar…) daha sonra dünyamızı koruma bilinci ile yetişmeleri, öğrencilerimizin doğru davranışları biçimlerini benimsemeleri, çevrelerinin ve ailelerinin elçileri olmalarını öğretiyoruz.

Örneğin, okulda yapılan etkinliklerde kullanılan malzemelerden tasarruf etmeyi, lavabolarda kullanılan suyun ve kağıtların dikkatli kullanılması, yemeklerde israfı önlemeyi ve kağıt ürünlerini geri dönüşümlü olarak kullanmak gibi.

Fransa’da anaokullarında, yaşayan dünyayı keşfetmek, okullarda kullanılan tüm malzemelerin geri dönüşümleri konusunda dikkatli birer örnek vatandaş olmak konusunda, birçok program uygulanmaktadır. Böylece, örneğin bütün yıl boyunca çocuklara ışıkların gerektiğinde açılması, gerekli olmadığı durumlarda söndürülmesi, muslukların kullanıldıktan hemen sonra kapatılması ve kağıtların israf edilmemesi gerektiğini öğretiyoruz.

Fakat aynı zamanda, neden lambaların kapatılması, suyun fazladan kullanımının önlenmesi, kağıtların israf edilmemesi gerektiğini de onlara pedagojik eylemlerle anlatmak ve öğretmek gerekir.

Su

HEDEFLERİMİZ

Öğrencilerimize, suyu, şeklini, nerden geldiğini, kullanımını ve önemi hakkında genel bir sorgulama geliştirmeleri için imkan tanımak.

16.yüzyılda o zamanın koşullarında, su çok olan bir konuydu ancak 2020 yılında koronavirüs (COVİD-19)’un gelişiyle yeniden çok önem kazanmış durumda. El yıkama günlük hijyen için gereklidir ve Pandeminin başlangıcından bu yana önemi daha da artmıştır. Bu nedenle suyun ellerimizi yıkamanın gerekli olduğu fikrinden yola çıkarak, her şeyden önce büyük bir zenginlik olan suyu boşa harcamadan doğru bir şekilde kullanmak gerektiğini tekrar gündeme getirmek istiyoruz.

Kısa vadeli hedeflerimiz:

  • Suyun keşfetmek: şekli, rengi, tadı, kokusu
  • Suyun nereden geldiğini anlayabilmek: musluk, nehir, deniz, arıtma merkezleri, şişe, kuyu
  • İsrafı önemli ölçüde azaltmak: ellerini yıkarken, duş alırken, rezervuar kullanırken
  • Suyun faydalarını öğrenmek: su her yerde, yemek yaparken, yıkanırken, arınırken. Bulgu: Su sadece kendi hayatımız için değil aynı zamanda tüm dünyadaki hayat için de gereklidir.
  • 1.döngüde incelenen farklı konularda, bilimsel etkinlikler sırasında daha genel olarak bir tema geliştirmek: müzik ve su, su ve sanat, su üzerinde literatür
  • Suyun farklı durumları: yağmur, kar, bulutlar, dolu yağışı ve daha farklı formları olarak katı, sıvı ve gaz halleri.
  • Hangi canlılar suda yaşar ve nasıl?: deniz hayvanları, karada yaşayan hayvanlardan farklı solunum kapasiteleri, yaşam tarzları, beslenmeleri incelenecektir…

Uzun vadeli hedeflerimiz:

Okulun misyonu, öğrencilere Fransızcayı öğretmenin yanı sıra, içinde bulundukları dünyanın temel doğa zenginliklerinin farkında olarak gelecekten sorumlu birer yetişkin olarak eğitmektir. Öğrenciler kendilerini sorgulayabilmeli, dünyanın düzgün işleyişi için zenginliklerin ve kaynakların sınırlı olduğunu bilmeli ve doğaya saygılı bir şekilde davranmaları gerekmektedir.

Bu eğitimler aynı zamanda çocukların kendi fikirlerini geliştirmelerine imkan sağlayacak ve çocuklara kendi gelecekleri için de düşünmelerine fırsat verecektir. Bu çocuklar örnek vatandaş olacaklar, zamanlarını doğru değerlendirip, güncel sorunların farkında birer birey olacaklardır.

Uygulama

Okul projesi yıl boyunca üzerinde çalışılacak bir konudur, sadece ilgili faaliyetler sırasında uygulamakla sınırlı değildir. Bu farkındalığı geliştirmek ve benimsemek için okul hayatındaki belirli anlar özellikle uygulama açısından gereklidir: tuvalete gitmek, kantinde bitirilmesi gereken bardak su…vs

Öğrencinin konu ile ilgili kelimeleri geliştirebilmesi için imkan olduğu sürece öğretmen tüm sınıfla birlikte sürekli su konusu üzerinde konuşur ve öğrenciler ile paylaşır.

Öğretmenler, günlük ritmin dışında öğrencilerde belli soruları hatırlatmak için bilimsel, sanatsal, dil ve müzikal etkinlikler hazırlarlar. Her sınıf, öğretmen tarafından önceden belirlenmiş, seviyesine uygun bir program uygular. Bu faaliyetler her sınıfın aylık programının bir parçasıdır.

tr_TRTurkish
fr_FRFrench tr_TRTurkish